22 marzo, 2018

Cercanías de Barcelona no salen bien paradas, según la opinión de los expertos ( 2 )




Janet Sanztinenta d'alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona: van mostrar la seva preocupació per la falta d’inversió: “Urgeixen 659 milions d’euros d’inversió per apostar per una mobilitat saludable i sostenible per a tothom

 Laura Campos, alcaldessa de Montcada i Reixac, també va mostrar el malestar del seu municipi: “Sabem el greuge que suposa tenir un municipi trencat per les infraestructures, estem en camí de donar solució al problema del soterrament de l’R2.”

 Joan Baltà, director general de Barcelona – Sagrera Alta Velocitat:  la millor manera de servir l’aeroport serà fent que aquesta sigui la terminal d’una línia potent en capacitat i freqüència, com l’R4 desviada pel ramal d’aigües cap a la Sagrera.

Jordi Fuster, cap d’infraestructures del Transport de Barcelona Regional, va alertar que si en el temps que trigui a entrar en servei el tren llançadora a l’aeroport no s’han fet actuacions importants de millora,
Rodalies es pot col·lapsar: “La xarxa ja està saturada, encaixar un tren més serà impossible si no es redueix el servei en les altres línies que passen per les mateixes vies.”

Xavier Flores, director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat,:  “La situació de Rodalies no és bona, hi ha hagut una baixada del 15 % dels usuaris tot i que ha pujat un 4 % el conjunt del transport públic. Hi ha hagut greus problemes de puntualitat.” Sobre les incidències apuntava que Rodalies va arribar a les 400 incidències l’últim any. Les causes són diverses, com ara la manca d’inversió en el manteniment i la falta de resiliència.

 “El sistema de Rodalies no és resilient, qualsevol problema lluny de ser absorbit s’expandeix i causa més problemes.” A més, va qualificar de “dècada perduda” l’evolució del servei de Rodalies fins el 2017, degut a una mala gestió de la xarxa i la manca d’inversió.

Isabel Pardo de Vera, directora General d’Explotació i Construcció i directora General d’Adif: des d’Adif són conscients dels problemes a Rodalies: “En som conscients però som optimistes, hi ha mesures que poden abordar els problemes.” Respecte l’obra de la Sagrera va apuntar: “Hi estem treballant intensament en la Sagrera per continuar amb l’obra malgrat la judicialització.”

Félix Martín, director de Rodalies: Renfe està treballant en la reducció del temps del viatge i en la millora de la puntualitat. El servei l’utilitzen 118 milions de passatgers a l’any.

Ricard Font, secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, l'estat de la xarxa, apuntant: “El problema de Rodalies és que la governança ha estat un fracàs”.

(Camins.cat: Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports. Catalunya)

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Gracias FTF por esta entrada en Catalán. Idioma y Lengua de todos, Españoles y Catalanes. Es un gesto que se agradece.

FTF, Foro del Transporte y el Ferrocarril dijo...

En FTF nunca hemos tenido, ni tenemos nada y, no tendremos nada, contra otras lenguas de nuestra Nación, además del castellano. Cuando alguien se expresa en su lengua, lo respetamos, lo mismo que cuando nosotros estamos usando el español, no tenemos por que usar términos que tienen su correlato en la lengua DE TODOS. Si hablamos en español, no tenemos por qué decir A Coruña, ni Ourense, ni Girona, sino La Coruña, Orense, Gerona.
¿Aclarado?